enter-article כל מה שצריך לדעת על יועצי השקעות - פורטל משקיעים ארצי
בתי השקעות » מאמרים וחדשות » כל מה שצריך לדעת על יועצי השקעות

כל מה שצריך לדעת על יועצי השקעות


אם אתם מתכוונים לפתוח בתחביב של משקיעים בבורסה או מחפשים מסלול השקעה אפקטיבי, אל תסמכו רק על תחושות הבטן שלכם. בשביל זה יש יועצי השקעות


אחת העצות המוכרות ביותר בעולם ההשקעות היא, אם מישהו ממליץ לכם להשקיע בתחום מסוים, תשאלו את עצמכם, למה הוא לא משקיע בזה ואם כן, למה שיציע לכם להשקיע ולהרוויח גם, אם הוא יכול להנאות מהרווח לבדו.

עצה זו שהפכה עם הזמן  לאימרה ממוחזרת במדורי הכלכלה ובטורים פובליציסטיים שונים, היא הפוכה לגישתו של יועץ השקעות רשמי.

יועץ השקעות יציע לכם להשקיע בתחומים מהם תוכלו להרוויח, שכן כל רווח שלכם זו עוד הצלחה עבורו, הצלחה שבסוף תגרום לו להרוויח.


מי הם יועצי השקעות?

יועצי השקעות הם למעשה החלון של הציבור לעולם אותו הם לא מכירים, מכירים באופן שטחי או מכירים ובכל זאת אינם יכולים להסתדר בו לבדם.

יועצי השקעות יכולים לייעץ למשקיע הפוטנציאלי היכן להשקיע, במניות, אגרות חוב, קרנות נאמנות, ניירות ערך, קופות גמל או בנכסים שונים. לצד ייעוץ זה, הם מסבירים למשקיע על אופי ההשקעה, חשיבות זמן ההשקעה, הכדאיות שלה על אל מול השקעות אחרות ומסבירים לו למעשה את מה שנסתר מעיניו, בגלל חוסר ידיעה או חוסר הבנה.

את הייעוץ יכולים להעניק היועצים מטעם בנק בו הם מועסקים, בית השקעות בו הם עובדים או בתור יועצי השקעות העובדים באופן עצמאי.


איך הופכים להיות יועצי השקעות מורשים?
יועצי השקעות
על מנת לעבוד בתחום באופן מורשה, על יועצי השקעות לעבור מבחנים של הרשות לניירות ערך, רישוי התחום הוא חובה על מי שעובד כיועץ השקעות עצמאי, עובד בבית השקעות או בנק במחלקה שעוסקת בייעוץ השקעות או הינו שותף בעסק שהינו בעל רישיון לנהל תיקים של משקיעים.

הרשות לניירות ערך עורכת 6 מבחנים, מתוכם יש לעמוד ב-5, מדובר על מבחנים בחשבונאות, כלכלה, דיני ניירות ערך, ניהול תיקים, ניתוח ניירות ערך וסטטיסטיקה.

כיום אין צורך להחזיק בתואר אקדמי כדי להיות יועץ השקעות, אך בתי השקעות ובנקים מעדיפים בעלי תואר בכלכלה ו/או מנהל עסקים על פני מי שאיננו בעל תואר אקדמי.

הרשות לניירות ערך מאפשרת לקבל פטור מבחינות בסטטיסטיקה וכלכלה במידה והנבחנים הם בעלי תואר במנהל עסקים, חשבונאות, ביטוח, בנקאות או כלכלה. הרשות לא נותנת פטור למי שעבר קורסים אלו במסגרת תארים אחרים.

על מנת לקבל רישיון חובה להיות מעל גיל 18, תושב ישראל, חף מעבר פלילי, עבר התמחות בתחום.


מה ההבדל בין יועץ השקעות ל"יועץ" רגיל?

מאחר ויועץ ההשקעות חייב ברישיון אזי שיש לו גם אחריות כלפי לקוחו. במילים אחרות, עם הסמכות שהוא מקבל תחת רישיון זה הוא מקבל גם אחריות ומקבל על עצמו כללי אתיקה לא פשוטים.

יועץ השקעות מחויב ללקוחו ואך ורק לו. אסור לו להעדיף את ארגונו על פניו, אסור לו לגרום לו להשקיע בהשקעות שיש לו עניין בהן (החוק קובע שיועץ השקעות יכול להשקיע באופן עצמאי רק ניירות ערך של מדינה ותאגיד, קרן נאמנות פתוחה או כזו שרשומה מחוץ לישראל, קופת גמל, או ניירות ערך בנאמנות), כמו כן לא יכול יועץ השקעות להעדיף לקוח אחד על פני אחר ולא משנה מה גודל ההשקעה של כל לקוח אצלו.

זה למעשה מה שמבדיל בין יועץ השקעות מורשה לכזה שעובד בעיתון וממליץ לקוראיו היכן להשקיע או אפילו יועצים מטעם עצמם. האחריות של היועץ השקעות מורשה מאלצת אותו להיות כפוף לחוקים של הרשות לניירות ערך, לעמוד במבחן בית משפט במידה וזה יגיע לידי כך. ומעניק תעודת אחריות מסוימת ללקוח בעת העסקת יועץ השקעות כזה או אחר.

כמובן שהאחריות היא על עצם ההתנהלות של היועץ מול הלקוח ולא לתוצאות שהלקוח מקבל מהשקעתו.

לעומת זאת יועץ לא מורשה, חף מכל אחריות שכזו וכל השקעה של המשקיע על אחריותו בלבד.


חשוב לזכור, יועץ השקעות טוב לא נבחן רק על פי הצלחת ההשקעות שלו. לעיתים זה מזל, לעיתים קרובות תגלו שיש תכונות הרבה יותר חשובות מזו


עוד באותו נושא

השקעות- המדריך השלם

השקעות- המדריך השלם

לשירותכם מדריך קצר על השקעות, במאמרים הבאים, תקבלו מדריכים מפורטים יותר על כל אפיקי ההשקעות הקיימים אם גם אתם קוראים את מדורי הכלכלה בימינו...

כל מה שצריך לדעת על לימודי שוק ההון

כל מה שצריך לדעת על לימודי שוק ההון

גם אם אין לכם כוונה לבנות את עתידכם מהשקעה בבורסה וגם אם אינכם רצים כל יום לראות מה מצב אגרות החוב שלכם, קורס שוק ההון יכול להועיל לכם להשקיע...

יועץ פיננסי - כיצד הוא יכול לעזור לנו?

יועץ פיננסי - כיצד הוא יכול לעזור לנו?

העולם מתחלק לשניים, כאלה שמייעצים וכאלה שמקבלים עצות. הבעיה מתחילה שאל תחומים מסוימים נכנסים אנשים שלא אמורים להיכנס ונותנים עצות. תשאלו...

כללי אתיקה של יועצי השקעות

כללי אתיקה של יועצי השקעות

כאשר מתעסקים בכסף שלנו, אנחנו רוצים להאמין שהאנשים שעושים את זה הם ישרים ואמינים או לפחות עומדים בכללי האתיקה של המקצוע מי שפתח מדורי...

בתי השקעות - השליטים החדשים על דעת הקהל

בתי השקעות - השליטים החדשים על דעת הקהל

בעשרים השנה האחרונות, בתי השקעות הפכו מגורמים המשחקים במגרש הכלכלי המקומי בלבד, לגורמים שמשפיעים על הכלכלה והפוליטיקה הבינלאומית. מכאן...

string(31) "categoryיועצי השקעות"